Identification/valuation

8 posts • viewed 116 times

This topic was posted in the Francuski forum.

Can anyone help me identify my coin and a potential valuation? I'm unsure if it's a copy or genuine.

Thank you

Hello

We need diameter and weight. Did you check if it's a magnetic alloy or not ?

Bonjour

Nous avons beosin du diamètre et du poids. Avez-vous vérifier s'il s'agit d'un alliage magnétique ?

Je cherche des féodales : n'hésitez pas à me contacter !
Ma liste de double est très incomplète : dites moi ce que vous cherchez.

Hello

If you have a coin that you want to have identified or evaluated, you are more than welcome to post it in this forum for help from our members, but please read these basic guidelines before posting (French version here), and please stick to them as much as possible to ensure optimal feedback!

https://en.numista.com/forum/topic71935.html

Celui qui pose une question risque de paraître sot pendant cinq minutes, mais celui qui n'en pose pas restera sot toute sa vie.

Thank you. Magnet does not stick to it.

4cm diameter and 23g weight 

Bonjour

Pourriez-vous, svp, communiquer el poids et le diamètre de votre monnaie ? 

Il y a beaucoup de fausses, une authentique pièce de 8 reals à l'époque mesurait env. 40,50 mm et pesait env. 27,07 grammes.

Il semblerait qu'il n'y a pas eu d'émission de votre monnaie en 1757 ou 1797 ?

N#104419

Hello

Could you, please, communicate the weight and the diameter of your coin?

There are many fakes, an authentic 8 real coin at the time was approx. 40.50 mm and weighed approx. 27.07 grams.

It would seem that there was no issue of your currency in 1757 or 1797?

Esculape

Thank you for the details

Unfortunately your coin is a modern reproduction

Like this one  :

https://www.colleconline.com/fr/items/196123/monnaies-europe-medievale-royaume-8-reales-de-ferdinand-vi-espagne-1752-santiago-du-chili-faux-moderne

Esculape

Bonjour, je pense que le critère diamètre ne peut faire l'objet, d'une reproduction de ce type de monnaie, mais la différence de poids pour une monnaie sans quasiment d'usure, fait l'objet sans aucun doute d'une reproduction, et cela reste malgré tout qu'une fausse monnaie, cordialement

Chinese copy as can be found for sale on the Internet.

» Forum policy

Used time zone is UTC+2:00.
Current time is 03:12.